28 Mayıs 2014 Çarşamba

Etiket ve Etiketleme

Günümüzde herhangi bir mağazaya ya da süpermarket gibi yerlere gidildiğinde her ürünün üzerinde etiketler bulunmaktadır. Etiketlerde genel olarak ürün fiyat bilgisinin yer almasının yanında giysiler üzerinde gördüğümüz etiketler de japon akmazı olarak tanımlanmaktadır.

Etiketlerin işlevi ise ambalajların içeriği hakkında bilgilendirmek ve ürün tanıtımı yapmaktır. Bu etiketlerin basımı ise doğrudan doğruya ambalajın üzerine baskı uygulanmasından daha ucuza geldiği gibi aynı standardı baskısız ambalaj başka amaçlar ve ürünler üzerinde kullanılacaksa etiket kullanmak en iyisi olacaktır. Ayrıca ürün hakkındaki bilgiler dolum yapılana kadar bilinmiyorsa da etiket tercih edilmelidir.


Etiket çeşitlerine bakıldığında ise yapışkan sürülerek yapıştırılan etiketler, kendinden yapışkanlı kendi kendine yapışan etiketler, basınca duyarlı etiketler ve ısıl uygulama ile yapıştırılan etiketler sayılabilir. Gıda, içecek, temizlik malzemeleri, kozmetik ürünleri, ilaç ve ev ürünlerinin ambalajlarında tercih edilmektedir. Etiket kullanımının toplamda yıllık olarak %2-4 arasında bir artış gösterdiği göz önünde bulundurulduğunda basınca duyarlı etiket üretiminde büyük bir artış yaşanmıştır. En büyük Pazar payına sahip olan etiketler arasında yer alan basınca duyarlı etiketler bilgilerin değişik yöntemlerle basılabilmesi en olumlu yönüdür. Ayrıca etiketlerin hammaddeleri ve malzemelerinden olan kağıt yanında kuşe kağıt, plastik filmler ve hologramlar da kullanılmaya başlanmıştır.           



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder