Günümüzde herhangi bir mağazaya ya da süpermarket gibi
yerlere gidildiğinde her ürünün üzerinde etiketler bulunmaktadır. Etiketlerde
genel olarak ürün fiyat bilgisinin yer almasının yanında giysiler üzerinde
gördüğümüz etiketler de japon akmazı olarak tanımlanmaktadır.
Etiketlerin işlevi ise ambalajların içeriği hakkında bilgilendirmek
ve ürün tanıtımı yapmaktır. Bu etiketlerin basımı ise doğrudan doğruya ambalajın
üzerine baskı uygulanmasından daha ucuza geldiği gibi aynı standardı baskısız
ambalaj başka amaçlar ve ürünler üzerinde kullanılacaksa etiket kullanmak en
iyisi olacaktır. Ayrıca ürün hakkındaki bilgiler dolum yapılana kadar
bilinmiyorsa da etiket tercih edilmelidir.
Etiket çeşitlerine bakıldığında ise yapışkan sürülerek
yapıştırılan etiketler, kendinden yapışkanlı kendi kendine yapışan etiketler,
basınca duyarlı etiketler ve ısıl uygulama ile yapıştırılan etiketler sayılabilir.
Gıda, içecek, temizlik malzemeleri, kozmetik ürünleri, ilaç ve ev ürünlerinin
ambalajlarında tercih edilmektedir. Etiket kullanımının toplamda yıllık olarak
%2-4 arasında bir artış gösterdiği göz önünde bulundurulduğunda basınca duyarlı
etiket üretiminde büyük bir artış yaşanmıştır. En büyük Pazar payına sahip olan
etiketler arasında yer alan basınca duyarlı etiketler bilgilerin değişik yöntemlerle
basılabilmesi en olumlu yönüdür. Ayrıca etiketlerin hammaddeleri ve
malzemelerinden olan kağıt yanında kuşe kağıt, plastik filmler ve hologramlar
da kullanılmaya başlanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder